Περιγραφή | Atalanti Mouzouri
Atalanti Mouzouri Info

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ PILATES

pil-about

Η μέθοδος Pilates πήρε το όνομά της από τον γερμανικής καταγωγής Joseph Pilates (1883-1967). Ο πατέρας του ήταν διακεκριμένος αθλητής και η μητέρα του φυσιοπαθητικός.

Το 1912 βρέθηκε στην Αγγλία όπου εργάστηκε ως ακροβάτης του τσίρκου, μποξέρ και εκπαιδευτής για την Scotland Yard όμως, με το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Pilates φυλακίστηκε με ομοεθνείς του και άλλους αιχμάλωτους πολέμου. Στην προσπάθειά του να διατηρήσει τη φυσική του κατάσταση αλλά και αυτή των συγκρατούμενών του, ανέπτυξε μια σειρά ασκήσεων εδάφους που αργότερα εξελίχθηκαν στην πρώτη σειρά Pilates mat ασκήσεων. Ταυτόχρονα, από τα ελατήρια που εφάρμοσε στα στρώματα των ασθενών του στρατοπέδου εμπνεύστηκε για την επινόηση των μεγάλων οργάνων που δουλεύουν με αντιστάσεις ελατηρίων όπως το Reformer, το Cadillac κτλ. που εξοπλίζουν σήμερα ένα studio Pilates.

Μετά το τέλος του πολέμου, επέστρεψε στη Γερμανία όπου συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες του σύγχρονου χορού. Όταν όμως του ζητήθηκε να εκπαιδεύσει τους γερμανούς στρατιώτες με τη μέθοδό του αποφάσισε να μεταναστεύσει στην Αμερική. Κατά την διάρκεια του υπερατλαντικού ταξιδιού γνώρισε τη γυναίκα του Clara, η οποία ήταν νοσοκόμα. Άνοιξαν στη Νέα Υόρκη τον πρώτο χώρο όπου εφάρμοσαν τη μέθοδο, η οποία τότε ονομαζόταν Contrology. 

Από τότε πολλοί καλλιτέχνες του χορού, αθλητές και ακροβάτες του τσίρκου αλλά και προσωπικότητες της Νέα Υόρκης πέρασαν από τη σχολή τους. Μετά το θάνατό του το 1967, η γυναίκα του και αργότερα οι μαθητές του συνέχισαν και εξέλιξαν το έργο του. Η πρώτη γενιά δασκάλων της μεθόδου Pilates είναι γνωστή ως “The Elders”.

Τη δεκαετία του 1970 το Hollywood ανακάλυψε την μέθοδο του Pilates μέσω του studio του Ron Fletcher στο Μπέβερλυ Χιλς. Έτσι η τεχνική απέκτησε δημοσιότητα και από τότε συνέχισε να διαδίδεται με καινούργιες γενιές δασκάλων και ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή είναι μία από τις πιο διαδομένες τεχνικές εκγύμνασης, βελτίωσης, συντήρησης αλλά και αποκατάστασης που απευθύνεται σε όποια/οποιονδήποτε επιθυμεί να γυμναστεί έξυπνα, ανώδυνα και συνειδητά.

 

ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ PILATES

  1. Κεντράρισμα: Στις περισσότερες ασκήσεις χρειαζόμαστε τη συμμετοχή του κέντρου, της περιοχής δηλαδή που βρίσκεται περίπου τρία δάχτυλα κάτω από τον αφαλό.
  2. Συγκέντρωση: Χρειάζεται να πετύχουμε έναν καλό βαθμό συγκέντρωσης ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των επαναλήψεων.
  3. Έλεγχος: Επιδιώκουμε τον καλύτερο μυϊκό έλεγχο για τις ομάδες που ενεργούν(αγωνιστές μύες), για αυτές που επιμηκύνονται επιτρέποντας τη κίνηση(ανταγωνιστές μύες) και για τους μύες που συνεργούν.
  4. Ακρίβεια: Σε ότι αφορά τον συντονισμό ταυτόχρονων δράσεων και τη σωστή τοποθέτηση των μελών το ένα σε σχέση με το άλλο.
  5. Αναπνοή: Όλες οι ασκήσεις Pilates συνοδεύονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο αναπνοής και παραλλαγές, ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε.
  6. Ροή: Στοχεύουμε σε ένα τρόπο συνεχόμενης ροής απόδοσης των κινήσεων τόσο κατά τη διάρκεια των επαναλήψεων όσο και κατά τη διαδοχή των ασκήσεων.

 

ΤΙ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ PILATES

Αυτοβελτίωση μέσα από τη συνειδητή κίνηση
Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίσετε καλύτερα το σώμα σας και θα βελτιώσετε τη χρήση του. Είναι η αντιπρόταση στον μηχανικό τρόπο άσκησης η οποία δεν προσφέρει τα αντίστοιχα οφέλη.

Αποφόρτιση και επανεκπαίδευση
Θα μάθετε πολλές τεχνικές ώστε να απελευθερώσετε το σώμα σας από την περιττή ένταση που αναιρεί την αλληλεπίδραση των αρθρώσεων.

Δυνατό κέντρο, δυνατοί μύες
Θα αποκτήσετε δυνατούς ραχιαίους και κοιλιακούς μύες αλλά γενικά θα τονωθούν όλες οι μυϊκές ομάδες του κορμού και των άκρων σας.

Σταθερότητα των αρθρώσεων
Θα αναπτύξετε το μέγιστο εύρος κίνησης των αρθρώσεων, με σταθερή τροχιά.

Σμιλεμένοι μύες
Θα αισθανθείτε τους μύες σας πιο εύκαμπτους και επιμηκυμένους. Σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση που γίνεται, θα νιώσετε ότι ο σκελετός σας στηρίζεται στην πιο ψηλή θέση. Για αυτό το λόγο οι άνθρωποι που κάνουν Pilates συχνά δέχονται σχόλια όπως «ψήλωσες» ή «αδυνάτισες» χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν κάνει δίαιτα.

Ελεύθερη αναπνοή
Θα επανεκπαιδεύσετε τους μύες που συμμετέχουν στην αναπνοή. Έτσι θα νιώσετε ότι έχετε περισσότερο χώρο να αναπνεύσετε.

Αφομοίωση- Λειτουργική κίνηση
Θα μπορείτε να ανακαλέσετε πληροφορίες μέσα από το μάθημα σε καθημερινές δραστηριότητες. Θα μπορείτε έτσι να χρησιμοποιείτε το σώμα σας λειτουργικά και ανώδυνα ώστε να σας στηρίζει στην έντονη καθημερινότητα.

Στόχος – Αποτέλεσμα
Θα καταφέρετε να στοχεύετε και να χτίζετε το θεμιτό αποτέλεσμα μέσα από την άνετη κίνηση. Θα μάθετε να διαχειρίζεστε δημιουργικά αυτή τη διαδικασία ανοίγοντας ένα χώρο έρευνας με αντικείμενο το σώμα σας. Θα ανακαλύψετε τον χρόνο που απαιτείται για αυτή τη διαδικασία αλλαγής, ώστε το αποτέλεσμα να είναι βαθύ και μόνιμο. Ακόμα και σε περίπτωση αποχής από την οποιαδήποτε γυμναστική θα μπορείτε να ανακαλέσετε πληροφορίες και να επαναφέρετε αυτή την οργανικότητα κατά τη καθημερινή χρήση.

Εμπιστοσύνη
Μέσα από τον συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς θα αποκτήσετε όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε ώστε να νιώσετε την ασφάλεια, εφόσον θέλετε, να γυμναστείτε μόνη σας/ μόνος σας, χωρίς τον κίνδυνο να αυτοτραυματιστείτε μιας και πλέον θα γνωρίζετε πολύ καλά τι κάνετε.

Δείτε λεπτομέρειες για τα μαθήματα Pilates με την Αταλάντη Μουζούρη.

+
+
+
+
Calendar